Konverteringsoptimering

Användartester & A/B tester

  • Ökad konverteringsgrad
  • Högre omsättning
  • Minskad belastning på kundtjänst

Vi ökar din konvertering!

Ju högre konverteringsgrad du har – desto mer värdefull blir din besökare. Är det verkligen så enkelt? Att konverteringsoptimera är att ständigt arbeta med förbättringar som baseras på analys med syfte att omvandla fler besökare till kunder – kundvård på nätet helt enkelt.

Läs mer om våra tjänster klicka här

Med Vendre får du:

  • Flexibla upplägg
  • Tydliga leveranser
  • Personligt engagemang

Vad säger användarna om din sajt?

– Citat från användare i tester vi genomfört

Kom igång med användartester på din sajt!

Konverteringsoptimering

Våra tjänster

Konverteringsanalys

I en konverteringsanalys går Vendres konverteringsexperter igenom alla de steg din besökare behöver ta för att uppfylla målet på din sajt. Vi fokuserar på användbarhetsproblem som kan hindra besökaren från att gå vidare i flödet. Tydliga lösningsförslag presenteras med text och skisser.

A/B-tester

Genom A/B tester mäter vi om en tänkt designförändring faktiskt konverterar bättre. I ett A/B test får hälften av besökarna se originalet och hälften den nya versionen, sedan mäter vi vilken version som presterar bäst.
Gissa inte var dina användare gillar, testa alltid en förändring innan implementation!

Användartester

Låt dina riktiga besökare testa din sajt genom användartester. Vi leder användaren genom sajten med hjälp av noga utvalda scenarior och testuppgifter. Moderatorn noterar var användaren får problem, stannar upp, tvekar och blir osäkra.
Dina användare är den bästa testpubliken!

Psst, längre ner finns våra kontaktuppgifter klicka här

Referenser

Se hur våra kunder har ökat sin försäljning

A/B-tester

AJ Produkter
Länk

Konverteringsoptimering

Pricerunner
Länk

Konverteringsoptimering

Webhallen
Länk

Webbanalys

SF Bio
Länk

Vi jobbar med

Våra samarbetspartners och de verktyg vi använder

Vi använder Hotjar för att analysera heatmaps samt spela in dina användaren direkt på sajten. Optimizely och VWO (Visual Website Optimizer) är båda verktyg för att genomföra A/B tester. Google analytics används i analysen för att ta reda på antalet besökare på sajten samt konverteringsgraden, vi använder också verktyget till att bekräfta resultat från våra A/B tester. Begripsam är vår senaste partner och har spetskompetens inom psykiska och kognitiva funktionsnedsättningar, tillsammans med dom strävar vi mot ett tillgänglig webb, för alla.

Vill du att vi analyserar din sajt? Kontakta oss!

Prata med en konverteringsexpert!

Med konverteringsoptimering skapar du en optimal miljö för dina kunder att handla i och därmed får du både nöjdare kunder och ökad försäljning. Låt oss berätta hur vi arbetar med konverteringsoptimering.

Vill du prata med oss direkt om hur vi skulle kunna hjälpa dig och ditt bolag, eller bara höra mer om tidigare case? Ring oss på:

08 – 5000 70 55

Var tappar du dina kunder?

Vi ger dig våra 5 bästa tips

Få konkreta förslag anpassat för din butik

Fem orsaker till låg konverteringsgrad
  • Otydlig prioritet bland elementen på sidan
  • Otydlig feedback i köpprocessen
  • Köp och leveransvillkor presenteras otydligt
  • Distraktioner hindrar besökaren från att uppnå målet
  • Besökaren finner inte värde i att köpa från just dig
Fem sätt att öka konverteringsgraden
  • Utgå ifrån din målgrupp i design, copy och erbjudande
  • Hitta förbättringspotential genom konverteringsanalys och användartester
  • Arbeta kontinuerligt med att ständigt förbättra sajten
  • Om du vill att besökaren ska klicka – gör det omöjligt att missa knappen
  • Motivera besökaren genom att göra ditt köpflöde supertydligt!

Experterna delar med sig av smarta tips

Nyfiken?

Prata med oss

Hanna Bergdahl

Interaktionsdesigner

hanna@vendre.se

Linnea Berglund

AFFÄRSOMRÅDESCHEF

linnea@vendre.se

Karl Henningsson

Utvecklare

karl@vendre.se

Fördjupning i Konverteringsoptimering

För dig som säljer eller förmedlar något på nätet

Konverteringsoptimering passar dig som säljer eller förmedlar något på nätet. I alla fall där du tjänar pengar genom din webb kan konverteringsoptimering appliceras för att din intäkt per besökare ska bli högre.

Användbarhet leder till fler köp

Genom att förbättra användbarheten för dina kunder gör du det enklare för dem att slutföra sina mål på din sajt. En förenklad köpprocess leder till färre övergivna varukorgar.

5 användare är allt du behöver

5 användare räcker oftast för att upptäcka 80% av era potentiella användbarhetsproblem. Uppgifterna som vi tar fram är en kombination av era önskemål och vår kunskap om konverteringsoptimering inom e-handel.

A/B tester visar vilken version som konverterar bäst

När analysen av er butik är klar och listan med potentiella konverteringshöjare börjar byggas på är det dags att börja arbeta aktivt för att öka konverteringen på sidan. Baserat på analysen av er butik tar Vendre fram designförslag som vi sedan testar på era riktiga kunder.

Statistiskt säkerställda förbättringar

Med hjälp av analyseringsverktyg som t.ex. Google analytics kan vi se hur dina besökare beter sig. Statistiken synliggör de områden i din butik som behöver förbättras.

Tjänsten som betalar för sig själv

Med konverteringsoptimering ökar ni lönsamheten och tjänsten vi utför betalar för sig själv. Vad skulle en förbättrad konverteringsgrad innebära för er?

Läs vår blogg

Blogg

Länk

Se våra referenser

Referenser

Länk

×
Träffa en konverteringsexpert

Vi analyserar din sajt!