Exempelbild

Förberedelser för Black Friday: Maximera försäljningen med Vendre

Black Friday närmar sig med stormsteg, och för er e-handlare är det hög tid att säkerställa att ni är redo för den hektiska shoppingperioden. Att använda rätt verktyg och funktioner är avgörande för att maximera försäljningen och skapa en smidig shoppingupplevelse för kunderna. 

Nedan listas några värdefulla tips och råd om hur ni kan dra nytta av Vendres kraftfulla plattform för att förbereda er för Black Friday-rusningen.

 

Optimera era produktpresentationer

Säkerställ att era produkter inte bara finns där, utan även står ut i mängden!
Använd Vendres PIM verktyg för att klä produkterna med säljande produktbeskrivningar och komplettera dem med lockande bilder. En visuellt tilltalande och informativ produktlayout kan vara den avgörande faktorn som fångar kundernas uppmärksamhet.

 

Skapa lockande kampanjer

Använd Vendres kampanjverktyg för att skapa specialerbjudanden och rabatter inför Black Friday. Locka kunder med begränsade erbjudanden och markera förmånliga paketerbjudanden för att öka varukorgsvärdet. 

 

Nyttja data

Använd er av historisk data för att analysera tidigare försäljningsmönster och för att ta reda på vilka produkter som varit mest populära tidigare år. Detta kan hjälpa er att anpassa såväl lager som marknadsföringsstrategi.

 

Mobilanpassa

Eftersom många kunder shoppar via sina mobila enheter är det viktigt att se till att er e-handel är mobilanpassad. Använd Vendre CMS för att förhandsgranska er e-handel både mobilt och desktop.

 

Kommunicera med era kunder

Håll era kunder uppdaterade om kommande erbjudanden och Black Friday-aktiviteter genom både e-postutskick och SMS-meddelanden. Genom att nyttja båda kommunikationskanalerna breddar ni er räckvidd och säkerställer att meddelandet når era kunder på ett effektivt sätt. 

Kommunikationsplattformen Rule är partner till Vendre och har en direkt integration till vår plattform, vilket gör det enkelt för användare på Vendre att komma igång med tjänsten.