Partnerskap med Rule

Partnerskap med Rule

Två av Sveriges snabbast växande bolag ingår partnerskap:

“Vi vill hjälpa e-handlare att utvecklas”

 

Vendre & Rule Communication har gått samman i ett nära samarbete. Det nya partnerskapet innebär att Rule blir huvudsaklig kommunikationspartner för Vendres kunder mot de ca 1,3 miljoner företag och privatpersoner som handlar via en webbutik byggd på Vendre.

De två SaaS-bolagen Vendre och Rule Communication har den senaste tiden lockat ett flertal e-handlare med sina marknadsledande plattformar för e-handelsföretag. Maya Delorez, Proteinbolaget, Bronza och Micki Leksaker är ett axplock av de bolag som nyligen anslutit sig till plattformarna.

Nu ingår Vendre och Rule ett partnerskap. Partnerskapet innebär att Rule kommer agera huvudsaklig kommunikationspartner för Vendres kunder mot de ca 1,3 miljoner företag och privatpersoner som handlar via en webbutik byggd på Vendre berättar Erik Brandt, Head of growth på Vendre.

“Vendre växer när våra kunder växer och vi ser att de av våra kunder som lyckas bäst med sin försäljning och lönsamhet jobbar mycket med personaliserade utskick och kundresan efter köp. Det ger möjlighet till återkommande och lönsamma kunder, vilket faktiskt många e-handlare helt eller delvis missar. Rule är ett smart verktyg som vi ser kommer underlätta ännu mer för våra kunders tillväxt. Samarbetet är därför en viktig del i utvecklingen av vår plattform” förklarar Erik vidare.

Utöver att de båda bolagen under hösten tilldelats utmärkelsen DI Gasell och därmed är två av Sveriges snabbast växande bolag så delar de även samma vision. De vill, genom sina plattformar, göra det enklare för e-handelsbolag att utvecklas.

“Genom en smart och trygg integration mellan Vendre och Rule kommer e-handlare enkelt och effektivt kunna segmentera och personalisera sin kommunikation med sina kunder för att öka både lojalitet och konverteringsgrad” beskriver Emil Silverflod, Head of partnerships på Rule Communication.