Integration med Sharespine

Integration med Sharespine

Integrera ditt affärssystem till Vendre


Vendre är integrerat till samtliga stora ERP-system och utbyter info om prislistor, kunder, produkter och order. Även information som orderstopp, kreditlimit och fakturahistorik är vanliga integrationer, vilket gör det möjligt för dig som e-handlare att skapa automatiserade flöden. Vi har fått möjligheten att ställa 5 frågor kring just integration till Robin Lundberg som är marknad- och partneransvarig på integrationsplattformen Sharespine. Robin guidar dig genom fördelarna som finns med en integrationsplattform, samt vad du bör tänka på om du ska koppla ihop din e-handel och ditt ERP-system i höst.


Vilka är Sharespine?
Sharespine är en nordisk integrationsplattform (iPaaS) vars huvudsakliga syfte är att
automatisera flöden mellan olika system för att spara tid och säkerställa korrekt information genom att eliminera manuellt arbete. Plattformen är utvecklad för bolag inom digital och fysisk handel. Genom att samla sina integrationer på ett och samma ställe med vår konfigurerbara integrationsplattform kan e-handlare knyta ihop sina flöden mellan Vendre, Ekonomisystem, Betalningar, Marknadsplatser, Butikskassa, WMS & TA-system.


Vad är fördelarna med att integrera sin e-handel med Sharespine?

Sharespine är en plattform som kan samla dina integrationer på ett ställe och automatisera din bokföring helt och hållet. Det betyder att du får överblick på samtliga integrationer och att dina flöden kopplas ihop under samma tak. På så vis blir det  enklare att följa dina flöden och addera fler säljkanaler som till exempel fysisk försäljning med butikskassa eller marknadsplatser som CDON och Åhléns. En stor fördel är att du bara behöver förhålla dig till en integrationsleverantör istället för flera olika, plus att du får tillgång till specialiserad support som är insatta i dina flöden och system. I takt med att din verksamhet växer och utvecklas kan du förändra, ta bort eller lägga till nya integrationer i plattformen.


Hur lång tid brukar ett standardprojekt ta från signat avtal till leverans?

Det beror lite på vilka och hur många system du använder och om det handlar om
standardiserade integrationer eller om flödet ska anpassas mer specifikt efter dina önskemål. Men för att ge en bild av hur lång tid det tar från signat avtal till leverans skulle jag säga att vi har som målsättning att leverera varje standardprojekt inom 2 veckor från det att avtalet signerats av kund.


Vad är SPS - Sharespine Professional Services?

Vi erbjuder en komplett tjänst med standardiserade flöden, men gör även kundanpassade lösningar via vår tjänst SPS (Sharespine Professional Services). SPS är en tjänst för handlare som behöver hjälp med projektledning och implementation av mer komplexa eller kunddrivna anpassningar av sina integrationsflöden där vi alltid startar med att göra en förstudie. Här öppnas även möjligheter för att komplementera våra tjänster med egenbyggda lösningar via vårt API.




Har ni något tips till de företag som vill koppla ihop sin e-handel och sitt affärssystem när de kommer tillbaka från semestern?

Det viktigaste när du ska koppla ihop ditt affärssystem med Vendre är att göra din hemläxa. Tänk igenom hur du vill att order, lager och produkter skall hantereras och varför du vill att dina flöden ska vara på ett visst sätt. När du har funderat igenom detta - ta då hjälp av Sharespine och Vendre. Vi är specialister och genomför som regel alltid en förstudie för att säkerställa att kravbilden är möjlig att förverkliga.