Kundcase Ur&Penn

Kundcase Ur&Penn

Om Ur&Penn

Ur&Penn är ett framstående företag inom klock- och smyckesbranschen som har en lång och framgångsrik historia. Företaget grundades år 1943 och har sedan dess vuxit och utvecklats till att bli en av de ledande aktörerna i branschen med över 100 butiker och en framgångsrik e-handel. 

Ur&Penn har alltid varit dedikerade till att erbjuda sina kunder högkvalitativa produkter till rimliga priser. Genom att kombinera modern design med tidlös elegans har Ur&Penn skapat ett varierat sortiment som tilltalar både unga och gamla, män och kvinnor.

Uppdrag

2020 stod Ur&Penn inför den spännande utmaningen att nylansera sin
e-handel, med målet att bygga ett ännu starkare varumärke och nå en bredare publik. För att uppnå detta behövde de en pålitlig och flexibel
e-handelsplattform som gör det möjligt för deras kunder att enkelt förflytta sig mellan deras olika försäljningskanaler, oavsett om de är online eller offline. Valet av plattform föll på Vendre.

Resultat

Genom att välja Vendre som sin partner fick Ur&Penn möjligheten att frigöra resurser och kunde tack vare det fokusera ännu mer på kärnverksamheten. Istället för att bekymra sig över tekniska hinder och utvecklingsfrågor kunde de lägga all sin energi på att erbjuda högkvalitativa produkter och enastående kundupplevelser, både i butik och online, vilket stärkt deras varumärke och kundrelationer.

 

Att driva en e-handel är en ständig förbättringsresa. För några år sedan la vi mycket tid på felsökning, utveckling och buggfixar, men sedan bytet till Vendres plattform har vi kunnat fokusera mycket mer på vår verksamhet.
Emir Saffar, CIO på Ur&Penn
Omnikanal

Ur&Penn har både 100+ fysiska butiker och en framgångsrik e-handel, fokus är dock inte att ställa de olika försäljningskanalerna mot varandra. Ur&Penn menar att kunderbjudandet är det absolut viktigaste och att de olika försäljningskanalerna ska komplettera varandra - det ska vara enkelt för kunderna att förflytta sig mellan online och offline. Med Vendre som plattform kan Ur&Penn erbjuda sina kunder funktioner som: reservera i butik, se lagerstatus i butik, kundklubb via Voyado och mycket mer. 

Team Vendre

Valet av Vendre var inte enbart en fråga om teknologi, det handlade om att bygga ett samarbete med ett företag som kunde förstå och stödja Ur&Penns vision. Genom att välja en partner som var engagerade och involverade i projektet  kunde Ur&Penn vara säkra på att deras e-handel byggdes på en hållbar och stabil grund.

När det kom till val av plattform så spelade Vendre som team en stor roll. Vi kände att det här är ett team som förstår oss och vi ville ha en sådan typ av partner att jobba med. Det kan låta konstigt, men vi sa till Vendre att vi vill ha en partner som kan säga nej. Vi har tidigare upplevt att vi kommer på nya idéer och att partnern säger ja, ja, ja - och så kodar man sönder plattformen till slut.
Emir Saffar, CIO på Ur&Penn

Ur&Penns resa med Vendre visar hur en välvald teknikpartner kan vara avgörande för en smidig och framgångsrik e-handelslansering. Genom att fokusera på samarbete, kompetens och agil utveckling har Ur&Penn kunnat skapa en digital närvaro som speglar deras varumärke och skapar värde för deras kunder.

Jag skulle absolut rekommendera Vendre till andra just för att de är villiga att hjälpa till, har snabba svarstider och är väldigt kompetenta. Att vi fått jobba med samma team sedan vi började med dem är också ett plus.
Emir Saffar, CIO på Ur&Penn