Djupdykning: Specter integrerad med Vendre
Vendres e-handelsplattform innehåller det ni behöver för bygga en komplett e-handel för era kunder. E-handelssystemet är byggt för att kunna börja litet men klara av hög transaktionsvolym. Vendre är integrerar med många tredjepartssystem där ett av dem är Specters affärssystem.
Sedan 2007 har Vendre levererat e-handel till svenska företag som inser att allt mer av handeln går mot att bli digitaliserad. I integrationen kommer vi utgå från er data i Specter som oftast blir master. I Vendre klär ni datan med information som behövs för en snygg och säljande e-handel. Den data som finns i Specters API plockas upp och användas i e-handeln. Därefter kompletteras resterande av informationen genom Excel eller i Vendres administrationssystem.
Datan uppdateras i Realtid via Specters API. Så fort ni ändrar en produkt i Specter skickas en ping till Vendre som direkt publicerar ändringen i butiken. Detta gäller för så väl kunder, produkter, orderstatus och lager.
Inloggning för dina kunder
Alla kunder får ett e-handelskonto när de synkroniseras över till e-handeln från Specter. Ni bestämmer sen i vilken takt ni önskar slussa in era kunder på e-handeln och om alla ska få tillgång samma dag eller om era säljare ska introducera e-handeln för varje kund och göra en mjukare onboarding.
På sitt användarkonto kan dina kunder se den information som finns i Specter och om ni eller kunden uppdaterar informationen i något av systemen så syns det direkt i det andra systemet, helt utan handpåläggning från er.
Fysisk butik & E-handel
Specter har ett butiksstöd där du kan hantera transaktioner från din fysiska butik. Alla köp går in i Specter och lagersaldot synkroniseras mellan Specter och din e-handel hos Vendre på sekunden. Det gör att en kund inte sen kan handla den varan i E-handeln om du stänger av köp av produkter med under 1 i saldo.
Alla produkter
Så fort ni lägger upp en artikel i Specter så kommer artikeln att läggas upp i er e-handel under en dold importmapp. Ni klär sen produkten med utökad information och flyttar ut den till den kategori där den hör hemma och publicerar den för era kunder. Uppdateringar i Vendre slår direkt mot Specter och ändringar i Specter slår direkt mot e-handeln. På så sätt är informationen alltid samma både i affärssystemet och i e-handeln.
Håll koll på dina leverantörer
Inte nog med att all produktdata synkas från Specter, Vendre hämtar även in alla inköpskanaler en artikel har och visar på artikelkortet i Vendre. Detta gör att du kan se alla leverantörer som finns för artikeln i båda systemen.
Omvandla besökare till leads (eller kunder)
I ett e-handelsprojekt med Vendre kommer vi inte bara lägga stort fokus på era existerande kunders upplevelse, utan även på era besökare som inte är kunder än. Dessa kan man konvertera till leads genom tydliga intresseanmälningsfunktioner eller direktregistrering på sidan i de fall det passar in i era rutiner.
Säljer ni till privatpersoner registrerar de sig på sidan och köpet genomförs direkt genom Vendres kassa.
Betalsätt
Din kund betalar som de gör idag. Antingen via faktura, kort, direktbetalning eller delbetalning. I och med att Specter har utökat stöd för e-handlare ger det Vendre möjlighet att skicka in betalningsreferenser till alla betalningar som går via DIBS, SveaWebPay och Klarna. Detta gör att betalningar kan stämmas av automatiskt och hanteras via Specter.