B2B E-handel

 

Inloggning med unika priser som synkas till affärssystemet. Design som säljer och som är snabb att använda.

Snabborder & flera inlogningskonton per kund?

 

 

Läs mer om Välkommen till Vendre B2B

 

 

 

 

 

 

 

Ett e-handelssystem för B2B

 

E-handel B2B är en tilläggsmodul till e-handelsplattformen V-commerce som gör att du kan sälja produkter till dina kunder med unika priser och låta dem betala med utvalda frakt- och betalsätt för just den kunden. Lösningen hanterar större säljorganisationer där e-handel behöver vara en del av hela affärsprocessen. Läs mer om lyckade case längre ner på denna sida.

 

Du är i gott sällskap

Från startups till marknadsledare


slider-image-https://vendre.testavendre.se/image/429/Eivy_logo.png
slider-image-https://vendre.testavendre.se/image/431/Hallmiba_logo.png
slider-image-https://vendre.testavendre.se/image/433/mstore_logo.png
slider-image-https://vendre.testavendre.se/image/465/diskteknik-logo.png
slider-image-https://vendre.testavendre.se/image/464/Order-Nordic-AB-logo.png

 

 

E-handelsplattformen som

 

Era kunder älskar

 


Personaliserat innehåll


Bygg kampanjer baserat på vad kunden har för köpmönster, egenskaper eller kundtyp. Kanske ska vissa kunder se andra produkter, kategorier eller erbjudanden? Med enkla medel kan ni skapa egna sidor som bara syns för vissa användare. Allt för att personalisera i så hög grad som möjligt och skapa den bästa upplevelsen för kunden

Testa gratis

Mitt konto med historik

 

Alla kunder får ett eget kundkonto där de kan logga in. På sitt konto kan de hantera hela sitt engagemang med ert bolag. De kan följa de order de lagt in, hantera sina adresser och användare som kan logga in i e-handeln. 

 

Mitt konto integreras mot ert affärssystem så att informationen hämtas i relatid eller med olika tidsintervall. På så sätt minskas belastning på er kundtjänst och blir tillgänglig för era kunder även utanför kontorstid. 

 

Läs mer

 

 

 

E-handelsplattformen med

 

Säljstöd för era säljare


Älskad av hela organisationen


E-handeln byggs inte enbart för era kunder. Era säljare är fortfarande bland det viktaste ni har i er försäljning. Genom Vendres B2B stöd kan säljarna logga in på kundernas konton, hjälpa kunden och även lägga beställningar åt kunden. Genom en genväg i mobilen förenklas deras arbete drastiskt och säljarna kommer snabbt att förstå att den nya e-handeln finns till för att effektivisera och förenkla deras arbete.

Testa gratis

Offertverktyg i e-handeln

 

Skapa fler leads genom en e-handel som tar första steget i kundkontakten åt er. Kunden kan på er e-handel få möjligheten att direkt sätta samman sin egen offert, när som helst på dygnet. Kunden plockar ihop de produkterna som ska offereras och skickar in en förfrågan till er. E-handeln kan antingen svara med ett kostnadsförslag direkt baserat på satta parametrar eller skickas det till en av era säljare för vidare kontakt.

 

  • Generera leads till din organisation
  • Offertunderlag till säljare
  • Autogenererad offert till kund
  • Dygnet runt

 

Se andra som använder Vendre

 

 

Förenkla er försäljning

 

Inom B2B är det ofta relationer vi har sedan tidigare. För att förenkla beställning och leverans har Vendre tagit fram en e-handelsplattform som är gjord för att förenkla orderläggning, integration och leverans till kund. 

Genom enkla verktyg för dig, era säljare och framförallt era kunder utvecklar vi tillsammans er e-handel

 

Sökmotorsoptimering

 

För att attrahera nya kunder handlar det, utöver ert eget säljarbete, om inkommande leads och nya besökare till er sida. Genom att för oinloggade kunder visa en annan vy som har tydliga kontaktvägar för att lämna telefonnummer eller kontakta er så skapar vi nya kunder av de som googlar på era produkter. 

 

Mitt konto med orderöversikt

 

För dina inloggade kunder har de hela tiden sitt eget konto i er e-handel. Med orderhistorik som hämtas från affärssystemet samt rätt priser och uppgifter så kommer de känna att er e-handel förenklar för dem.

  

 

 

 

Fördjupning inom e-handelplattform B2B

 

 

Ett system för dig som säljer till företag

E-handelspaketet B2B är anpassat till de krav som finns på handel mellan företag både idag och flera år framåt. B2B är en tilläggstjänst till Vendres e-handelssystem V-commerce och används av svenska marknadsledande bolag inom olika segment från datorer till restaurangprodukter.

 

Sökfunktion som förstår eina kunder

Systemet har en avancerad sökfunktion som gör det möjligt att söka på mer än bara text och matchning på vad kunden skriver. Stavningskontroll, autoifyllnad och populäritet är några av möjligheterna som finns

 

Intregrera med företagets hjärta

E-handeln integreras mot affärssystem genom Vendres API / Webservice. Om information uppdateras i det ena systemet skickas automatiskt informationen till e-handeln eller affärssystemet. På så sätt är alltid rätt information på rätt ställe för att presenteras och underlätta för er kund. Från affärssystemet förs även kundens orderhistorik och prislisteinformation. När din kund loggar in i butiken finns tidigare order och rätt priser och lagersaldon som presenteras direkt.

All information om produkterna kan hämtas från affärssystemet eller från dina leverantörer. Därefter kan du komplettera med information, filtreringar och erbjudanden.

 

 

Responsiv design

Er nya butik byggs med responsiv design vilket gör att sidan kommer att vara helt anpassad till den enhet den visas i, oavsett om det är en telefon, padda eller dator.

 

Specialutvecklad funktionalitet

Systemet kan också anpassa helt efter era egna behov. För varje behov tas en unik modul fram där specialkod kan köras utanför systemets kärna. På detta sätt fortsätter ni få uppgraderingar från Vendre men får samtidigt ett system som klarar av snabba förändringar och unika anpassningar.

 

Inga stora licensekostnader

Vendres ersättningsmodell bygger på en tydlig månadsavgift där uppdateringar, support och drift ingår. Specialanpassning kan göras på er plattform av Vendre eller en annan teknisk partner. I månadsavgiften ingår även licenskostnaden som inkluderar alla uppdateringar. Vendre uppdaterar systemet cirka två gånger per år.

 

Kan kopplas mot inköpssystem

V-commerce har stöd för integration mot inköpssystem som Visma Proceedo* som många statliga och privata storföretag använder för inköp.