E-handelsplattformen för B2B

B2B E-handel

Boka demo eller Se våra paket

  • Användarvänlig responsiv design
  • Egna prislistor för era kunder
  • Integrerad med ert affärssystem

Ett tryggt e-handelssystem för B2B

E-handel B2B är en tilläggsmodul till e-handelsplattformen V-commerce som gör att du kan sälja produkter till dina kunder med unika priser och låta dem betala med utvalda frakt- och betalsätt för just den kunden. Lösningen hanterar större säljorganisationer där e-handel behöver vara en del av hela affärsprocessen. Läs mer om lyckade case längre ner på denna sida.

Detta får du med Vendre e-handel
  • Responsiv design från mallar som anpassas till er grafiska profil
  • Stöd för prislistor
  • Stöd för olika frakt & betalsätt
  • Olika rättigheter för olika marknader
  • Integreras med ert affärssystem
  • Ansökningsfunktion för nya kunder
  • Mitt-konto sidor
  • Säljstöd
B2B E-handel
V-connect

Integrera med ditt affärssystem

Klicka på ditt affärssystem för att se hur det går till

Produkter
Lager
Order
Kunder
Prislistor

Diskteknik väljer Vendre

Vendre utmärkte sig jämfört med konkurrenterna. Kortfattat upplevde vi att de andra leverantörerna främst fokuserade på att sälja ett system, medan Vendre fokuserade på ökad försäljning och vad som driver detta i e-handelskundens köpbeteende. I de önskemål och krav som inte legat inom ramen för Vendres standardplattform har i princip alla dessa gått att realisera. Vi upplever Vendre som mycket lyhörda och flexibla inför våra önskemål.

Erik Eriksson, IT-chef på Diskteknik

Omsättning

400 miljoner

Ägare

Martin & Servera AB

Användare

Vendre B2B för e-handel och säljstöd

Offertverktyg i e-handeln

Skapa fler leads genom en e-handel som tar första steget i kundkontakten åt er. Kunden kan på er e-handel få möjligheten att direkt sätta samman sin egen offert, när som helst på dygnet. Kunden plockar ihop de produkterna som ska offereras och skickar in en förfrågan till er. E-handeln kan antingen svara med ett kostnadsförslag direkt baserat på satta parametrar eller skickas det till en av era säljare för vidare kontakt.

 

  • Generera leads till din organisation
  • Offertunderlag till säljare
  • Autogenererad offert till kund
  • Dygnet runt
E-handel B2B

Älskad av hela organisationen

E-handeln byggs inte enbart för era kunder. Era säljare är fortfarande bland det viktaste ni har i er försäljning. Genom Vendres B2B stöd kan säljarna logga in på kundernas konton, hjälpa kunden och även lägga beställningar åt kunden. Genom en genväg i mobilen förenklas deras arbete drastiskt och säljarna kommer snabbt att förstå att den nya e-handeln finns till för att effektivisera och förenkla deras arbete.

En riktig e-handelspartner

Vi bygger Sveriges bästa e-handelsplattform tillsammans med er och våra andra 100 butiker. I vårt samarbete jobbar vi med att öka din försäljning genom fokus på din kund och dina behov.

Gabriel Nordström
Säljchef

gabriel@vendre.se 070 - 789 72 78

Månadsmöten

Vi vill träffa er ofta. Vi finns till som ert bollplank varje månad kring allt som hör till er e-handel och hur vi kan öka er försäljning.

Hög fokus på driftsäkerhet

Vi garanterar din butiks upptid i alla våra lösningar. Vi bevakar dina upptider dygnet runt, alla dagar och har korta inställelsetider om något skulle hända.

Ständigt uppdaterad lösning

Din lösning ligger i molnet. Genom automatiska tester och rutiner kan vi leverera en lösning som alltid har senaste versionen. Även om ni har unika anpassningar till er.

E-handelsplattform

Vi tror att vi har en lösning som passar dig och ditt bolag. Framförallt för att vi har gjort över 100 e-handelsprojekt och vet hur man bygger och anpassar e-handel som säljer. Vi berättar gärna mer om case som liknar er och hur vi tillsammans kan bygga er e-handel.

Ring en e-handelskonsult

Vill du prata med oss direkt om er e-handelslösning? Ring oss på:

08 – 5000 70 55

Testa gratis

Vill du se hur din e-handel kan se ut och fungera på Vendres e-handelsplattform? Skriv in dina uppgifter så mailar vi dig en demo.

Mer information

Fördjupning inom e-handelplattform B2B

Ett system för dig som säljer till företag

E-handelspaketet B2B är anpassat till de krav som finns på handel mellan företag både idag och flera år framåt. B2B är en tilläggstjänst till Vendres e-handelssystem V-commerce och används av svenska marknadsledande bolag inom olika segment från datorer till restaurangprodukter.

Sökfunktion Som Förstår Dina Kunder

Systemet har en avancerad sökfunktion som gör det möjligt att söka på mer än bara text och matchning på vad kunden skriver. Stavningskontroll, autoifyllnad och populäritet är några av möjligheterna som finns

Intregrera Med Företagets Hjärta

E-handeln integreras mot affärssystem genom Vendres API / Webservice. Om information uppdateras i det ena systemet skickas automatiskt informationen till e-handeln eller affärssystemet. På så sätt är alltid rätt information på rätt ställe för att presenteras och underlätta för er kund. Från affärssystemet förs även kundens orderhistorik och prislisteinformation. När din kund loggar in i butiken finns tidigare order och rätt priser och lagersaldon som presenteras direkt.

All information om produkterna kan hämtas från affärssystemet eller från dina leverantörer. Därefter kan du komplettera med information, filtreringar och erbjudanden.

Responsiv Design

Er nya butik byggs med responsiv design vilket gör att sidan kommer att vara helt anpassad till den enhet den visas i, oavsett om det är en telefon, padda eller dator.

Specialutvecklad funktionalitet

Systemet kan också anpassa helt efter era egna behov. För varje behov tas en unik modul fram där specialkod kan köras utanför systemets kärna. På detta sätt fortsätter ni få uppgraderingar från Vendre men får samtidigt ett system som klarar av snabba förändringar och unika anpassningar.

Inga Stora Licensekostnader

Vendres ersättningsmodell bygger på en tydlig månadsavgift där uppdateringar, support och drift ingår. Specialanpassning kan göras på er plattform av Vendre eller en annan teknisk partner. I månadsavgiften ingår även licenskostnaden som inkluderar alla uppdateringar. Vendre uppdaterar systemet cirka två gånger per år.

Kan Kopplas Mot Inköpssystem

V-commerce har stöd för integration mot inköpssystem som Visma Proceedo* som många statliga och privata storföretag använder för inköp.

Hur tar du betalt av dina kunder?

Det finns många olika betaltjänster för e-handel och det kan vara lite av en djungel att välja det som passar er butik och era kunder bäst.
Läs artikel
×
Demo för B2B E-handel

Boka demo

Testa gratis i 14 dagar och se hur er e-handel kommer kunna se ut