Inspireras av våra senaste lanseringar!

 


Vi på Vendre vill bidra till att våra kunder utbyter erfarenheter och får nya idéer till fortsatt utveckling av den egna butiken och ser att det finns stor nytta av att få inspiration av hur olika e-handlare använder Vendres plattform. Dessutom är vi stolta och glada och vill gärna berätta om några av de butiker som lanserats på plattformen de senaste månaderna.

 

 




 

 

Denna vecka har vi nylanserat PRINTWORKS MARKETS e-handel. Printworks designar och producerar bland annat accessoarer, coffee table-spel och fotoalbum. Det vi särskilt vill lyfta är hur Printworks verkligen tänker “Mobile first” och hur Vendres drag & drop-verktyg gör det möjligt.


I början av 2018 lanserade vi två helt nya butiker för Stockholm Designstudio, först ut var THE CONFERENCE CHAIR följt av THE CUSHION COVER. Stockholm designstudio arbetar med inredning och inredningsdetaljer för offentlig miljö och har ägnat flera år åt att skapa den perfekta konferensstolen. Det som är extra speciellt är att Stockholm Designstudio skapat ett koncept och en e-handel för respektive produkt.

 

 


I slutet av 2017 duggade det tätt med nya butiker hos oss på Vendre. Först ut var underklädesbutiken LALEIA.SE som i början av november nylanserade sin fina webshop. Underkläder är speciellt i och med att det finns så många variationer och storlekar. För att förenkla för besökarna att hitta rätt har La Leia arbetat fram en pedagogisk och avancerad filtrering.

 

Strax innan jul lanserades också Sveriges ledande flugfiskebutik FISHLINE.SE på Vendres plattform. Fishline låter sina kunder konfigurera och anpassa produkter på ett avancerat sätt. De arbetar även aktivt med produktpaket och set för såväl nybörjare som inbitna entusiaster.

 


 

 

Bland våra B2B-butiker så lanserade KUVERTTEAMET en helt ny e-handel hos oss för sina befintliga kunder. I praktiken innebar det en helt ny orderportal och upgradering till Vendres B2B-paket, med inloggning för företagskunder, separata prislistor och offertverktyg i e-handeln.

 

 

Den största lanseringen under hösten var nya HARMONIQ.SE. För att utmana den stentuffa konkurrensen inom parfym, makeup och hudvård arbetar Harmoniq aktivt med artiklar och relevant innehåll för både besökare och Googles algoritmer. Vendres Contenthub gör det enklare att ständigt publicera nytt innehåll för att skapa en levande och inspirerande sajt som både driver trafik och ökat engagemang hos besökarna.