Häng med i
marknadsföringens trend!

 

Jobba med influencers, specifika rabattkoder och personliga landningssidor. Ideal of Sweden är ett praktexempel på e-handel som hänger med i influencer-trenden! I en artikel från Breakit beskriver ideal sin satsning på influencers och vikten av att hitta marknadsförare med rätt profil och målgrupp.

 

 

Nyckeln bakom framgångssagan stavas bland annat influencers – profiler med stora följarskaror på nätet.

 

Skriver Breakit i en artikel om Ideal of Sweden

 

Vad innebär det?

 

Vi har alla hört om det nya heta jobbet: Influencer. Kort beskrivet så är en influencer en ambassadör som via sina kanaler sprider reklam om olika varumärken till sina följare. Bloggare, youtubers och media profiler har alla olika följare och egna målgrupper, det innebär att du enkelt kan nå ut till rätt målgrupp genom rätta influencer.

 

Hur funkar det?

 

En influencer tar betalt för att inspirera sina följare med ditt varumärke via sina sociala medier. Det kan t.ex. vara genom ett inlägg på instagram med bilder på dina produkter eller en video på youtube med en länk och tillhörande rabattkod till din butik.

 

Vi satsar mycket på volym och såklart influencers med rätt profil. Vi samarbetar med över 10 000 influencers globalt och det växer snabbt.


Berättar Joachim Lindström

 

Hur stödjer Vendres e-handelssystem trenden med influencers?

 

I Vendres e-handelssystem har du flera verktyg för lyckade samarbeten tillsammans med influencers. Genom unika landningssidor, enkel att skapa snygg design och en genomgripande funktion med rabattkoder.

 

  • Landningssidor med unika länkar: Genom plattformen kan du enkelt skapa nya unika sidor som får egna länkar med din domän.

  • Designa innehåll enkelt med drag and drop: På denna sida kan du enkelt skapa en unik landningssida med drag and drop och kombinera bilder, texter och produkter helt utefter den influencer som sidan syftar till. (Se mer om drag and drop – länk till ett blogginlägg?)

  • Rabattkoder med begränsande inställningar: Skapa unika rabattkoder för varje influencer och begränsa denna till specifika kategorier eller varumärken. Bestäm giltighetstiden för dina koder, hur många koder som ska gå att använda samt om koden endast ska kunna användas en gång per kund.

 

Dessutom kan du se hur mycket stor omsättning varje influencer har genererat baserat på rabattkoderna som har används. Det kan sen användas för underlag så som provision eller kickback på förmedlad omsättning.

 

Gör en kopia av nyckeln till framgång och följ marknadsföringens trender, börja arbeta med influencers!