100 åringen lanserar sin första e-handel

100 åringen lanserar sin första e-handel

100 åringen lanserar sin första e-handel!

Så effektiviseras köpresan för tillverkare, grossister och distributörer.

 

Efter 116 år av retail satsar en av Sveriges ledande multibrand stores nu på e-handel. Ströms Man & Woman har sedan 1939 klätt upp svenskar i den anrika butiken på Kungsgatan i Stockholm. Nu tar de äntligen klivet ut och lanserar sin e-handel för att kunna möta kunden oavsett vart den befinner sig.

Stroms.com lanserade sin e-handel under julhandeln och fick ett positivt mottagande av kunderna. Försäljningen blev högre än förväntat trots pågående pandemi, ett kvitto på att det funnits en efterfrågan bland såväl nya som befintliga kunder. Ströms fokus på personlig service går inte att ta miste på i den fysiska butiken och nu satsar de på att bli bäst på området även inom e-handel. 

“Vi anser att kombinationen av en fysisk butik och en e-handel kommer att skapa ett mervärde för våra kunder. E-handeln blir en ytterligare service som möjliggör att vi når ut till kunderna när de inte kan komma till oss i butiken. Dessutom kan vi kombinera de två kanalerna då kunder kan hitta nya plagg på vår hemsida, köpa dem digitalt och sedan hämta upp i butik där vi kan leverera ytterligare service”, förklarar Ströms VD Torbjörn Rusck.

För Ströms var det otroligt viktigt att lansera den nya e-handeln då de befann sig mitt i en pågående pandemi. En satsning som krävde att både design och e-handel behövde arbetas fram snabbt. 

Utöver att erbjuda förstklassig service så är miljön en viktig aspekt för Ströms. Ett av deras stora mål är att skapa en så miljövänlig e-handel som möjligt med en låg returgrad. Ströms arbetar redan idag med gröna leveranser genom Budbee samt fri upphämtning i butik för att minska antalet leveranser.