Kundcase: Ströms Man & Woman

Kundcase: Ströms Man & Woman

Kundcase: Ströms


Om Ströms Man & Woman

I över hundra år har Ströms Man & Woman försett kunder i hela Sverige med stil. Ströms erbjuder ett brett kvalitetssortiment, där varje enskilt plagg är valt med omsorg av deras inköpare. Utöver kvalitet är den personliga servicen något som utmärker Ströms. De erbjuder bland annat Personal shopping med tjänster som Made to Measure och tidsbokning i deras Purple Room. Ströms ambition är att ge varje kund en unik upplevelse och det lilla extra i deras butik på Kungsgatan - och numera online.

Uppdrag

Under hösten 2020 tog Ströms Man & Woman beslutet att det var dags att ta nästa steg i deras tillväxtresa, de ville lansera sin första e-handel. För Ströms var det avgörande att lanseringen av den nya e-handeln kunde ske snabbt då de befann sig mitt i en pågående pandemi. Det var även viktigt att e-handeln skulle matcha deras fysiska butik och varumärke. Målet var att skapa känslan av kvalitet och service som ett genomgående tema för designen av e-handeln, de ville ge kunden igenkänningen från den välkända butiken i Stockholm. Ströms fokus på personlig service går inte att ta miste på i den fysiska butiken och nu ville de bli bäst på området även inom e-handel.


 

Resultat

Tillsammans med Vendre kunde Ströms lansera sin nya e-handel på endast 40 dagar. Lanseringen har uppmärksammats av många, inte minst i media. E-handel.se, Market och Dagens Handel är några av branschtidningar som skrivit om Ströms satsning. E-handeln har även nått stor framgång bland såväl nya som gamla kunder.

Läs hela caset och ta del av resultatet genom att klicka på knappen nedan! 

 

Läs hela caset