GDPR säker e-handel med Didomi

GDPR säker e-handel med Didomi

GDPR säker e-handel med Didomi.

Vendre inleder ett partnerskap tillsammans med Didomi, Europas ledande Consent Management Platform! 

 

Tillkomsten av GDPR 2018 förändrade trenden för datainsamling och satte nya regler, särskilt när det gäller insamling och användning av personuppgifter. Datasekretess är nu en global trend och hela 84 % av dagens konsumenter säger att de vill ha mer kontroll över hur deras data används (Didomi, 2021).

Att säkerställa att e-handeln är helt GDPR-kompatibel och att insamlingen av användarsamtycke sker korrekt kan i många fall kännas svårt. För att underlätta för våra användare på Vendre har vi därför inlett ett samarbete med Consent Management företaget Didomi! Med Didomis marknadsledande plattform kan du på ett enkelt och smidigt sätt hantera och optimera insamling av användarsamtycke i alla dina kanaler. Syftet med Didomis plattform är att hjälpa företagare som dig att ge dina användare kontroll över deras personuppgifter. Genom att göra det skapar ditt företag ett värdefullt förtroende och lägger grunden för integritetsmedveten tillväxt.

 
Didomi förklarar: Därför bör du fokusera på användarsamtycke i din e-handel

Remarketing
Datakvalitet är viktigare än datamängd. Även om du endast kan nå 60 % av din målgrupp med din remarketing, når du ut till den del som litar på dig + sannolikt kommer att köpa igen.

E-post marknadsföring
Genom att använda dig av användarsamtycke i din e-mail strategi kommer du att förbättra användarupplevelsen för din kunder samt minska mängden "opt-out". Ett flertal studier visar att det är 5 gånger lättare att behålla en kund än att skaffa en ny, det är därför väldigt viktigt att andelen "opt-out" är låg.

Användarupplevelsen online + in store
Didomi = en samtyckesplattform som sömlöst integrerar online + i butik. Genom att samla in användarsamtycke och vara transparant mot dina kunder genom hela säljtratten och i alla kontaktpunkter skapar du en flytande kundupplevelse. Flytande kundupplevelse = bättre kundupplevelse = högre intäkter.