E-handelsplattform 

för NAV

 

 

✔ Integrerad med Dynamics NAV   ✔ Användarvänlig responsiv design  ✔ Egna prislistor för era kunder 

 

 

 



Standardiserad integration mellan Dynamics NAV och er e-handel

 

Vendres e-handelsplattform är kraftfull, användarvänlig och tar hand om dina besökare och kunder. Lösningen är integrerad med NAV och är gjord för att underlätta din administration.

Produkter, order och kunder synkroniseras utan fördröjning och all information finns i realtid i er e-handel. Läs mer om hur du kan spara tid och få ut mer ur er e-handel med Vendre V-commerce.

 

 




 

E-handelsplattform

Vi tror att vi har en lösning som passar dig och ditt bolag. Framförallt för att vi har gjort över 100 e-handelsprojekt och vet hur man bygger och anpassar e-handel som säljer. Vi berättar gärna mer om case som liknar er och hur vi tillsammans kan bygga er e-handel.


Ring en e-handelskonsult

Vill du prata med oss direkt om er e-handelslösning? Ring oss på:

08 – 5000 70 55

 

Testa Vendre gratis nu


Gratis i 14 dagar. Därefter kan du uppgradera eller avsluta demon.

Inget förlängs automatiskt. Fyll i uppgifterna nedan så kör vi!

DYNAMICS NAV + VENDRE

 

E-handel för hela bolaget

 

 

 

E-handel

 

✔ Responsiv design
✔ Faktura, kort eller andra betalsätt

✔ Obegränsade alternativ för frakt

✔ Nyhetsbrev

✔ Hemsida & e-handel i ett

 

Integration mot Dynamics NAV

 

✔ Produkter

✔ Prislistor

✔ Rabattavtal

✔ Order & historik

✔ Kunder

 

 

För din kund

 

✔ Ser sina priser & sitt sortiment

✔ Kan följa sin orderhistorik

✔ Snabbt söka fram produkter

✔ Köpa i datorn, mobilen & surfplattan

✔ Dela er sida på sociala medier

 

 

 

 

Diskteknik väljer Vendre 




 

 

 

”Vendre utmärkte sig jämfört med konkurrenterna. Kortfattat upplevde vi att de andra leverantörerna främst fokuserade på att sälja ett system, medan Vendre fokuserade på ökad försäljning och vad som driver detta i e-handelskundens köpbeteende. I de önskemål och krav som inte legat inom ramen för Vendres standardplattform har i princip alla dessa gått att realisera. Vi upplever Vendre som mycket lyhörda och flexibla inför våra önskemål.”

Erik Eriksson, IT-chef på Diskteknik

 

OMSÄTTNING

400 miljoner

 

ÄGARE

Martin & Servera AB

 

ANVÄNDARE

Vendre B2B för e-handel och säljstöd

 

Läs mer om Vendre & Diskteknik

 

B2B E-handel

 

Företagskunder

Login för företagskunder

Oavsett när din kund behöver dina produkter kommer de enkelt att kunna beställa och se sitt unika utbud i datorn, surfplattan eller direkt i mobilen. När de är inloggade har de tillgång till sin orderhistorik och kan enkelt duplicera sin tidigare order.

 


Prislistor

Är prisförhandlingar och speciella erbjudanden på delar av sortiment vardag i din bransch? Vi vet hur det kan vara och har byggt Vendres B2B-stöd efter de förutsättningarna. Rabattera hela eller delar av ditt sortiment med fasta rabattsatser eller baserat på fast satta priser.

 

 

Läs mer om VENDRE B2B

 

Dynamics NAV E-handel

Djupdykning: NAV integrerad med Vendre

 

Sedan 2007 har Vendre levererat e-handel till svenska företag som inser att allt mer av handeln går mot att bli digitaliserad. I integrationen kommer vi utgå från er data i Navision som blir master och sen klä på datan med information som behövs för en snygg och säljande e-handel. All data i Navision kan plockas upp och användas i e-handeln. Därefter kompletteras resterande av informationen genom Excel eller i Vendres administrationssystem.

Vendres e-handelsplattform innehåller det ni behöver för bygga en komplett e-handel för era kunder. E-handelssystemet används idag av över 100 butiker. Systemet klarar av hög transaktionsvolym och integrerar med många tredjepartssystem såsom Nyhetsbrevsverktyg, analysverktyg och affärssystem.

 

Inloggning för dina kunder

 

Alla kunder får automatiskt ett e-handelskonto när de synkroniseras över till e-handeln från ert affärssystem. Ni bestämmer sen i vilken takt ni önskar slussa in era kunder på e-handeln och om alla ska få tillgång samma dag eller om era säljare ska introducera e-handeln för varje kund och göra en mjukare “onboarding”.

På sitt användarkonto kan dina kunder se den information som finns i ert Microsoft Navision-system. Kundens data synkroniseras med jämna mellanrum och däremellan med push så att all data alltid är uppdaterad.

 

All orderhistorik

 

När en integration görs så kan kunden se all tidigare orderhistorik från affärssystemet redan från första dagen som er e-handel lanseras. Detta gör att det redan samma dag som din kund loggar in så är er e-handel ett underlättande verktyg både ur administrations- och beställningsperspektiv.

 

Omvandla besökare till leads (och kunder)

 

I ett e-handelsprojekt med Vendre kommer vi inte bara lägga stort fokus på era existerande kunders upplevelse, utan även på era besökare som inte är kunder än. Dessa kan man konvertera till leads genom tydliga intresseanmälningsfunktioner eller direktregistrering på sidan i de fall det passar in i era rutiner.

 

Prislistor från NAV

 

Inloggade kunder får också sina egna förhandlade priser som finns i Microsoft NAV och kan då på hela sidan se exakt vad som gäller för dem. I och med att Vendres prislogik är snarlik med Navisions kan prislogik replikeras i e-handeln och på så sätt minska belastningen på er NAV samtidigt som kunden får en snabbare och bättre upplevelse genom hela köpet.

 

Betalsätt

 

Din kund betalar som de gör idag. Antingen via faktura, kort, direktbetalning eller delbetalning. Kreditlimit som finns i NAV synkas upp till e-handeln och köp över limiten kan begränsas om det önskas.

Vendres e-handelssystem är också integrerat med såväl svenska som utländska betalningsaktörer som gör att ni med enkelhet kan börja låta nya eller ej kreditvärdiga kunder betala med kort.

 


 

E-handelsplattform

 

Läs mer om
e-handelsplattformen

 

 

Läs mer

 


Kravspecifikation för e-handelsplattform

 

Det är inte helt enkelt att få ner alla krav och önskemål i en bra specifikation när man ska söka efter en ny e-handel / e-handelsplattform. Känner du igen dig?

Vi har skapat ett digitalt formulär som du kan fylla i för att vi ska få en bild av ditt företag, dina mål samt önskemål på hur en ny ehandels-lösning skulle kunna se ut. Mallen täcker in många områden som är bra att gå igenom inför en ny e-handel. Signa upp dig nedan så får du länken till formuläret på mejlen!