Digitalisera er B2B försäljning

Digitalisera er B2B försäljning

Digitalisera er B2B försäljning

Så effektiviserar tillverkare, grossister och distributörer köpresan för sina kunder. 

 

B2B e-handeln är på frammarsch och många B2B-företag säljer redan online eller funderar på att börja göra det.

Under de senaste åren har det blivit tydligt att inköpare ställer allt högre krav på de bolag som de köper in sina produkter ifrån, vilket innebär att B2B bolag i många fall behöver tänka om sin “go to market” strategi för att möta det växande kravet.  Att e-handelsmarknaden för B2B expanderat så pass kraftigt är bland annat ett resultat av att B2C e-handeln växer snabbare än någonsin. De som arbetar som inköpare på ett företag är i regel vana vid B2C kundresan och förväntar sig att det ska vara lika enkelt att handla B2B. 

I denna artikeln har vi samlat de tips som tillverkare, grossister och distributörer behöver för att utveckla och effektivisera köpresan för sina kunder.

Ladda ner guiden