Referenser

Ökad omsättning med 12 %

Bakgrund

AJ Produkter har 40 års erfarenhet av inredning för kontor, skola, lager och industri. Konceptet är att vara ett ledande katalogföretag som erbjuder tusentals kvalitetsprodukter via katalog och e-handel.

När vårt samarbete inleddes stod AJ inför en omdesign av sin e-handel.

Uppdrag & mål

Uppdraget för AJ Produkter var att genom konverteringsanalys hjälpa dem till rätt beslut under deras omdesign av sidan. Hypoteserna som formulerades i konverteringsanalysen testades sedan genom A/B-tester.

Målet var att hitta förändringar som ökar försäljningen på sidan, både genom ökat ordervärde och ökad konvertering.

Vad hittade vi?

I konverteringsanalysen hittade vi både snabba fixar för direkt implementation och flera hypoteser till A/B-tester. Fokus för projektet var att i första hand optimera produktsidan. Första A/B testet ägnades därför åt att prioritera om sidan och ge mer fokus åt köpknapp och merförsäljning.

Eftersom AJ Produkter har ett enormt sortiment med flera olika produktsidetyper var det en utmaning att hitta en A/B-testvariant som fungerade globalt över hela sajten. Efter ett antal iterationer lyckades vi hitta en variant som var redo för testning.

Värde för AJ Produkter

Resultatet av A/B testet visade att genom att prioritera om de befintliga elementen på produktsidan och ge större fokus åt merförsäljning kunde AJ Produkter öka sin omsättning med hela 12%

E-Handelsplattform

Diskteknik

Länk

Konverteringsoptimering

Webhallen

Länk

Prata med en konverteringsexpert!

Med konverteringsoptimering skapar du en optimal miljö för dina kunder att handla i och därmed får du både nöjdare kunder och ökad försäljning. Låt oss berätta hur vi arbetar med konverteringsoptimering.

Vill du prata med oss direkt om hur vi skulle kunna hjälpa dig och ditt bolag, eller bara höra mer om tidigare case? Ring oss på:

08 – 5000 70 55

Var tappar du dina kunder?

Vi ger dig våra 5 bästa tips

Få konkreta förslag anpassat för din butik