E-handelsplattform

Dags för en ny
e-handelsplattform?

Se våra paketBoka demo

Översikt

Användarvänlig och modern e-handelsplattform

V-commerce är en kraftfull och användarvänlig e-handelsplattform som tar hand om dina besökare. Den är anpassningsbar i designen och har stöd för det du behöver för att starta och vidareutveckla din e-handel.

  • Din design är anpassad efter responsiva mallar
  • Stöd för olika frakt- & betalsätt
  • Kopplas enkelt till din bokföring
  • Låt kunder dela på sociala medier
  • Hamna högt upp på sökmotorerna
  • Stöd för prislistor
  • Stöd för internationell handel & multishop
E-handelsplattform med V-commerce

Design & UX

Snygg design säljer mer

Hur vi uppfattar saker har en stor påverkan på vilka beslut vi tar. Alla mallar och all design som Vendre tar fram är anpassade efter din målgrupp och dina kunder. Designen görs tillsammans med dig och anpassas till ditt varumärke.

Mallar

Mallar

Plattformen V-commerce har flera designmallar du kan välja mellan för att inte behöva bygga din e-handel från grunden. Varje mall kan anpassas till dina tankar och idéer. Vi hjälper dig hela vägen.

Användarvänlighet

Användarvänligt

All design har dina användare i fokus. Det ska vara enkelt, tydligt och konverterande. Svårare än så är det inte.

Responsiv

Responsivt

Din e-handel byggs för alla enheter. Samma design, olika layouter. När du använder din mobiltelefon istället för datorn förstoras element och görs enklare. Hur många av dina kunder är mobila?

Kod

Koda själv

Om du har en egen designer och kodare på ditt bolag så kan du själv koda i vårt system. Du får kraften av Vendres e-handelssystem och kan använda er interna kompetens för att koda designen.

Affärs- & bokföringssystem

Integrerad med företagets hjärta

Vendres e-handelsplattform är gjord för att integreras med andra system. Vendres integrationsplattform har färdiga moduler för de största affärssystemen. Det gör att du snabbt kan komma igång med integrationen.

Automatisering

Orderhantering

Hej automatisering

Trött på att klippa och klistra mellan olika system? V-commerce ger er en unik möjlighet att integrera med andra plattformar som gör hela din orderhantering enklare. Systemet är färdigintegrerat med Posten, DHL, Schenker och en rad tredjepartslager.

Produkthantering

Produkthantering

PIM som du älskar

Integrera ditt eget PIM eller använd Vendres. Det ingår nämligen i e-handelsplattformen. Du kan koppla dina andra system direkt till e-handeln. Skicka sen produkter till andra kanaler eller informationskällor.

Klarna Logo
DIBS Logo
PayPal Logo
Svea WebPay Logo
Payex Logo
Nets Logo
Swish Logo
Payson Logo
Posten logo
Unifaun Logo
Mypack logo
Ups logo
DHL Logo
Urb-it Logo
Schenker Logo
Bring Logo

Betalning och frakt

Kunden bestämmer

Visst vill du bestämma över hur du vill betala? Det vill din kund också. Hos Vendre kan du aktivera alla betalsätt som din kund kan tänkas vilja använda och sen får din kund enkelt välja själv. Vi vet att fler betalsätt leder till ökad konvertering. Så vi gjorde alla tillgängliga för dig.

SEO & Marknadsföring

Nå ut till din målgrupp genom rätt kanal

Samtliga Vendres e-handelspaket är optimerade för sökmotorer. Systemet genererar automatiskt mycket av taggarna och du kan därefter gå in och skriva över och optimera varje enskild sida, produkt, kategori samt även varje produktbild för bästa möjliga resultat. Tillsammans med ett antal stora SEO-byråer jobbar Vendre aktivt för att ständigt optimera och utveckla systemets funktioner för att möta krav och råd från såväl Google som andra sökmotorer. Du kan bland annat enkelt skapa stora mängder landningssidor för att nå ut på ord som inte söks så ofta. I och med att du syns högt upp på många ord ger det mycket trafik.

Google LogoPricerunner LogoPrisjakt LogoTradera LogoFyndiq LogoCDON Logo
Search

Redo att ta nästa steg?

Sist men inte minst är du kanske den viktigaste delen i hela systemet. Plattformen är utformad för en människa och inte en maskin. Samtidigt krävs det att du är både passionerad och driven för att lyckas med din e-handel för att nå framgång. Om du redan känner att du har det så kan du klappa dig själv på axeln, för du vet att du har kammat hem vinsten i förskott. Vi är här för att stötta dig, vara ditt bollplank, en guide och/eller en partner i din resa. Vi är din Kenobi, din Q, din Alfred, men var vi ska bestämmer du.

Startup

  • Optimerad för Google, Bing och andra sökmotorer
  • Lättanvänd administration
  • Responsiv designmall
  • Dela & gillaknappar på produkter
  • Produkter på Pricerunner, Prisjakt
  • Faktura, kort & direktbetalning via Payson, DIBS eller Klarna
  • Lagerhantering på produkter
  • Fraktsedlar till DHL, PostNord & Schenker
  • Varianter / alternativprodukter
  • Obegränsat antal rabattkoder och kampanjer
  • Support via e-post och telefon
  • Webhotell, serverdrift och eget domännamn
  • Minska administration genom att koppla ihop butiken med Vimsa SPCS, Mamut, Specter eller Fortnox (fr ca 395 kr/mån)

Accelerate

  • Låt kunderna filtrera produkter baserat på ex. färg, storlek, märke etc
  • Snabbredigering av sortimentet i butik eller Excel
  • Rekommendationsmotor för artiklar
  • Skriv ut fraktsedlar och låt kunden få kollinummer till sin mail
  • Kundkonton med inloggning och orderhistorik
  • Köp 3 betala för 2
  • Andra som köpte denna köpte även
  • Önskelista för dina kunder
  • Erbjudanden & merförsäljning i kassan
  • Google Shopping
  • Vi hjälper dig med import av produkter & URL:er från tidigare butik
  • E-handelsmöte en gång i månaden med Vendre

Premium

  • Smart sökfunktion
  • Personalisering
  • Volymrabatter
  • Produktpaket
  • SSL-certifikat
  • Påminnelse till kund vid slut i lager
  • Helhetsintegration mot Mailchimp för personaliserade mail och nyhetsbrev
  • Logga vad administratörers aktivitet i administrationen
  • Spara kundens kort i kassan
  • Håll kunden inloggad över flera besök
  • Möjligt att bygga unika funktioner för era behov
  • Möjligt att integrera mot leverantörer
  • Möjligt med integration mot andra programvaror (ex PIM, 3PL, REST, SOAP, Webservice, MySQL etc.)

+ B2B

Plugin för e-handel mellan företag

+ 1 000 kr / mån
Passar: Företag med unika prislistor och rättigheter
  • Priser per kund / kundgrupp
  • Fasta eller dynamiska rabatter
  • Olika produkter för olika kunder
  • Egna frakt- & betalsätt
  • Mina sidor
  • Ansök om ÅF-konto
  • Hitta närmaste åf

 

Gör det enkelt för dina storkunder

Ge dina kunder en egen inloggning med sina egna priser, fraktsätt, betalsätt och erbjudanden. På kundens egna kontosida kan dem följa sina order och uppdatera sina uppgifter. E-handeln kan ta emot ansökningar från nya återförsäljare och visa var slutkunden hittar det närmaste ställe där de kan köpa dina produkter

Startavgift: 7 995 kr

Läs mer om B2B

Har du några frågor eller önskemål för specialanpassade paket, hör av dig till oss på 08 – 5000 70 55

Några av Vendres nöjda kunder

Vendre har genom åren hjälpt över 150 klienter skapa framgångsrika e-handelsprojekt. Gemensamt för Vendres klienter är att man ofta har högt ställda mål och hela tiden vill utveckla sin e-handel för att bli ännu bättre.

Vendre som e-handelplattform

E-handelsplattform

Vendres e-handelsplattform är skapad för företag som jagar tillväxt. Hela plattformen är anpassad för svenska bolag som vill ta steget längre och växa både i och utanför Sverige.
Vendre är en taggad och driven partner inom e-handelssystem som hjälper dig med alla tekniska frågor som rör din e-handel. Hos Vendre finns tekniker, affärsutvecklare, grafiska formgivare och beteendevetare som hjälper dig i ditt dagliga arbete med er e-handelsplattform.

E-handelssystem för internationell e-handel

Att sälja internationellt från Sverige ger stora möjligheter. Sverige är ett land med goda logistikmöjligheter och en välutvecklad infrastruktur.
Möjligheten att skicka till många EU-länder och även andra delar av världen finns redan på plats och det är egentligen bara en fraktsedel bort. På bara någon dag kan ditt paket skickas över hela världen med rätt uppsättning av lager och rätt logistikpartner. Vendre har system för att hantera olika lagerställen i olika delar av världen.

E-handelssystemet har stöd för olika länder, valutor och designmallar i olika marknader. När du börjar sälja för några hundratusen per land har e-handelsplattformen även stöd för specifika momsregler för varje land.

Vendres e-handelssystem är idag översatt till 18 språk och har stöd för samtliga valutor. Vendre hjälper dig också att skriva kontrakt med en betalningspartner som har stöd för dina unika behov. Självklart ingår Paypal i våra paket för internationell e-handel.

Drift & Support

Att din webbutik ständigt ligger uppe och går snabbt är en förutsättning för bra försäljningssiffror. I din månadsavgift ingår drift och support. Din butik ligger på en server i en serverhall som övervakas dygnet runt. Om du önskar kan du även köpa en egen server.

Din butik kan placeras i serverhallar i olika delar av världen baserat på var du säljer. Lösningar för lastbalansering finns.

Tillägg: Möjlighet till abonnemang

Vendre erbjuder en avancerad abonnemangshantering som låter dina kunder prenumerera på dina produkter. Vendres E-handelssystem ger dina kunder möjligheten att välja abonnemang på såväl produktsidan som i kassan.

Betalningslösningar

Vendres e-handelsplattform är integrerad med Klarnas och DIBS samtliga tjänster. Det finns även färdiga integrationer för SveaWebPay, PayEx och Auriga som tillägg.

Detta ingår

Vendre tillhandahåller e-handelslösningen på servrar i Sverige och i månadsavgiften ingår drift, support och uppdateringar. Du kan när som helst ringa oss och ställa frågor om din butik eller om e-handel i stort. Du betalar en fast månadsavgift som innehåller allt du behöver. Du kan också köpa till olika tillägg genom Vendres Appstore.